Jak už jsem psal v minulém článku, budeme se na místo kol Anglické značky Boardman, která s distribucí v Evropě končí, nově zabývat značkou silničních a časovkových kol Pardus.
 
 
 
 
 
 
 
 
Možná vás jako první napadne otázka, proč přechod od naprosto špičkové a uznávané značky Boardman k téměř neznámé značky vyráběné v Číně. A proč firma, která jednoznačně preferuje kvalitu nad kvantitou, bude nabízet značku, kde bude nějaká ta kvantita díky minimálním maržím na těchto kolech, prostě potřeba.
 
 
I pro mě samotného to bylo celkem velké rozhodování, nicméně už první prodeje naznačují, že šlo o krok správným směrem. Ceny kol Pardus totiž konkurenci doslova válcují a jsou až třetinové oproti modelům ostatních značek se stejnou nebo velmi podobnou výbavou.
 
 
 
 
A není to v kvalitě materiálu. Komponenty kol Pardus jsou tří nejvyšších řad Shimano, takže tady není vůbec co řešit. Rám a zapletená kola jsou potom vyráběny ve stejných výrobních linkách jako rámy světoznámých značek. Karbon je samozřejmě použit ne ten nejdražší, jako u nejvyšších modelů světových značek, ale jako u jejich modelů „střední třídy“.
Na rám navíc nejsou kladeny takové požadavky jako třeba na zapletená kola a nevadí ani podíl sklolaminátu, protože rám se nezahřívá a nehrozí například probrždění a zkroucení, jako u zapletených kol.
 
 
 
Je to jednoduše tím, že kolo se dostává od výrobce přímo k zákazníkovi a odpadnou tím marže pro velkoobchod a maloobchod.
 
Značka Pardus nabízí jak model na časovku a triatlon Gomera, ve vybavení ultegra v mechanickém provedení za 89 900,-Kč a s elektrickým řazením za 109 900,-Kč a to se jedná o modely s celokarbonovými zapletenými koly 80mm Equator.
 
 
 
Silničky jsou potom k dispozici dvě a to Super5team na ultegře za 59900,- s 45 nebo 50mm celokarbonovými koly Equator (zvolit lze ale i variantu s vybavením Dura ace a dokonce i s koly s kotoučovými brzdami).
 
 
 
Druhou variantou silničky je model Super3, který s výbavou Shimano 105 a karbonovými koly vyjde na 49990,- (objednat se dá i levnější varianta s hliníkovými koly). Více technických informací naleznete na stránkách zde.
 

Kola máte šanci si prohlédnout a vyzkoušet ve Zlíně, nebo v provozovně N1SPORT v Praze Hostivaři, Hornoměcholupská 68