Jak už jsem vás v předchozích článcích informoval, stahuje Britská značka silničních kol Boardman z Evropské scény a distribuovat tato kola bude pouze na ostrovech a v US.
 
 
 
 
 
 
 
V naší nabídce a v současné době na bazar http://www.martinmatula.cz/content/bazar-mm najdete poslední skvosty této značky a to jak vrcholný model TTE signature s elektrickým řazením, tak dva modely TT s vybavením sram red a komponenty profile design.
 
 
Protože by bylo ale škoda na tuto značku zapomenout a já sám ji v současné době sedlám, připomeňme si něco o jejím zakladateli a o technických specifikacích a detailech špičkových časovkových modelů Boardman.
 
 
Chris Boardman. Legendární britský závodník, olympijský vítěz, mistr světa, vítěz několika etap na Tour de France a držitel rekordu v hodinovce (do změny pravidel)
Pedant na techniku a perfekcionista s obrovským smyslem pro detail. V neposlední řadě také zakladatel značky Boardman Bikes a v současné době i vedoucí R&D týmu.
Boardman Bikes je značka ryze britská. Takže jediné, co se od ní dá očekávat, je spolehlivost, preciznost a absolutní přesnos.
 
 
 
Pro triatlonisty a časovkáře je důležitá každá sekunda na trati, a taktéž i každá technologická výhoda jejich stroje, která zlepší jejich výkon. To si v Boardman Bikes dobře uvědomují a vývoji triatlonových a časovkářských speciálů věnují hodně pozornosti. Výsledkem je kategorie ELITE TRIATHLON/TT. V této řadě najdeme i modelovou řadu TTE (Time Trial Evolution), která představuje naprostou špičku ve své oblasti.
 
 
Na kvalitu kol Boardman vsázeli i bratři Brownlee, kteří jsou na špičce světového triatlonu. Alistair Brownlee vyhrál na kole Boardman olympijské zlato na olympiádě v Riu a jeho bratr Jonathan doběhl hned za ním a získal stříbro.
 
 
 
 
Řada Boardman TTE
 
Řada Boardman TTE je navržená a postavená tak, aby se závodník mohl plně koncentrovat jen na svůj výkon a kolo bylo jeho nejlepším přítelem. Nekompromisní celo-karbonová mašina s nepřeberným množstvím aerodynamických a technických vychytávek, která vám ušetří až 5% výkonu. Přestože se 5% nezdá nikterak závratné číslo, při trati dlouhé 40 km ušetří Boardman až 3 minuty při průměrné rychlosti 40 km/h a na Ironmanské distanci až 13 minut. To vše bylo dosaženo díky intenzivnímu výzkumu, použití těch nejlepších technických řešení a materiálů a hodinám testování strávených v aerodynamickém tunelu.
 
Další třešničkou je i Boardman technologie „Aero Surface Trip“ – což je speciální páska nalepená na části rámu a vidlice. Tato páska dokáže zredukovat turbulence o 2 % v porovnání s klasickou trubkou. To vám ušetří 6 wattů výkonu a budete o 23 sekund za hodinu rychlejší.
 
 
 
 
Technické vychytávky řady Boardman TTE
 
C10 Carbon – namixovaný v poměru pro nejlepší výsledky, tuhost a zachování velmi nízké hmotnosti. Tento materiál také umožňuje ještě lepší vytvarování do aerodynamického tvaru a také zpevnění těch částí rámu, které jsou nejdůležitější pro přenos síly.
 
Integrovaný kokpit – žádné kabely a žádné jiné zbytečnosti, které zvyšují odpor vzduchu.
 
Aerodynamické profily trubek – vidlice, spodní rámová trubka, sedlová trubka ale i sedlovka – to jsou místa, která jsou pro nízký odpor vzduchu klíčová. Nejen důkladné testování v aerodynamickém tunelu, ale také testování ve skutečných podmínkách přivedlo vývojáře ke tvaru rámu, který šetří síly i čas.
 
Integrované brzdy – brzdové čelisti jsou šikovně integrované do vidlice, což výrazně snižuje odpor vzduchu a turbulence vznikající u externích brzd. Zadní brzda je pak ukrytá za středem rámu.
 
Celo-karbonová vidlice – zúžená celo-karbonová vidlice pro zvýšení tuhosti a přesnosti zatáčení.
 
Sedlovka nastavitelná do 4 různých pozic – umožňuje jednoduše nastavit sedlo do 4 pozic (v úhlech 78˚- 81˚) v návaznosti na to, jakou jedete disciplínu a jakým stylem.
 
Profilování vidlice a rámu – vidlice i rám mají speciální tvar, který snižuje turbulence vyvolané otáčením kol.
 
Středové složení BB386 – Širší středová mufna dovoluje vytvarovat zadní stavbu do aerodynamického tvaru a zachovat přitom dostatečnou tuhost středového složení pro ideální přenos síly.
 
Poslední tři exempláře této značky jsou k vidění a koupi v provozovně Hisportu, Hornoměcholupská 68, Praha 10-Hostivař, nebo na bazaru zde
 

V současné době přecházíme na novou značku Pardus, kterou budeme nabízet ve firmě N1SPORT ve třech modelových provedeních, časovkovou Gomeru TRI, silničky Super 5 team a Super3. V časovkovém provedení s elektronických i mechanickým řazením.

Ceny budou naprosto bezkonkurenční. Ale o značce pardus až v dalším článku.